خلاصه کتاب نظریه های یادگیری (چشم انداز تربیتی) دیل اچ شانک (فصل اول، سوم و ششم)

دسته بندي : کتاب » روانشناسی و روانپزشکی
خلاصه کامل و جامع فصل اول و سوم و ششم کتاب نظریه های یادگیری (چشم انداز تربیتی) دیل اچ شانک مترجم اکبر رضایی منبع ارشد روانشناسی تربیتی پیام نور در حجم 44 صفحه:

شامل:
فصل 1: مقدمه ای به مطالعه یادگیری

فصل 3: رفتار گرایی

فصل 6: سازنده گرایی

بخشی از متن:
فصل 1:  مقدمه ای به مطالعه یادگیری
یادگیری مستلزم اکتساب و تعدیل دانش مهارت ها راهبردها باورها نگرش ها و رفتارها ست.
افراد مهارتهای اجتماعی زبانی حرکتی و شناختی را یاد می گیرند این ها می توانند اشکال مختلفی به خود بگیرند: در سطح  ساده تر کودکان یاد میگیرند که جواب 2+2 را پیدا کنند حرف y را در کلمهdady تشخیص بدهند یا بند کفش هایشان را ببندند و با کودکان دیگر بازی کنند.
در سطح  پیچیده تر دانش آموزان یاد می گیرند مسائل طولانی و چند بخشی را حل کنند  دوچرخه سواری کنند و به صورت مشارکتی در یک پروژه گروهی کار کنند.
یادگیری انسان از حیوان پیچیدهتر گسترده تر و سریع تر است و معمولاً زبان در آن درگیر می باشد.
دیدگاه شناختی یادگیری شامل تفسیر در شناخت های یادگیرندگان یعنی افکار باورها مهارت ها و نظایر آن میباشد تاکید دارد.

تعریف یادگیری:
تعریف واحدی از یادگیری وجود ندارد یادگیری عبارت است از تغییر پایدار در رفتار یا توانایی و ظرفیت برای رفتار کردن به شیوه های معین است که در نتیجه تمرین و یادگیری اشکال تجربه به دست آمده باشد.

ملاک های یادگیری:
1. یادگیری مستلزم تغییر است
2. در طول زمان پایدار است
3. از طریق تجربه اتفاق می افتد
اولین ملاک:  یادگیری مستلزم تغییر است:  افراد زمانی یاد میگیرند که قادر به انجام کاری به صورت متفاوتی باشند یادگیری استنباطی است ما یادگیری را به طور مستقیم مشاهده نمیکنیم بلکه محصول یا پیامدهای آن را می بینیم.
دسته بندی: کتاب » روانشناسی و روانپزشکی

تعداد مشاهده: 8004 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pdf

فرمت فایل اصلی: pdf

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:352 کیلوبایت

 قیمت: 75,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252