پاورپوینت بخش چهارم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان (فصل اول و دوم)

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت بخش چهارم کتاب تحلیل برنامه های درسی دوره ابتدایی ایران نوشته محمد نوریان شامل فصل اول: راهبردهای یاددهی – یادگیری در برنامه های درسی و فصل دوم: نمونه هایی از راهبردهای یاددهی- یادگیری برنامه های درسی دوره ابتدایی در قالب pptx و در حجم 30 اسلاید:

بخشی از متن:
فصل اول
راهبردهای یاددهی – یادگیری در برنامه های درسی 
راهبردهای یاددهی- یادگیری به روش هایی اطلاق می شود که معلمان برای یاد دادن و دانش آموزان برای یاد گرفتن محتوای برنامه ی درسی مورد استفاده قرار می دهند. در برنامه درسی از پیش سازمان یافته این روش ها در راهنمای برنامه درسی پیشنهاد و رسانه های آموزشی چون کتاب درسی بر اساس آنها سازماندهی می شود؛ و در برنامه های درسی از پیش سازمان نیافته انتخاب راهبردهای یاددهی- یادگیری و به تبع آن رسانه های آموزشی به عهده معلم، مدرسه و یا منطقه آموزشی گذاشته شده است.

۱. نقش راهبردهای یاددهی- یادگیری در فرآیند آموزش
یک راهبرد یاددهی- یادگیری نقش هر کدام از عناصر مؤثر در فرآیند آموزش را مشخص می کند. معلم، دانش آموز، رسانه های آموزشی، فضا، تجهیزات، زمان و ... از عناصر مؤثر در فرآیند آموزش هستند، که چگونگی استفاده از آنها بر اساس راهبرد یاددهی- یادگیری، تعریف و تعیین می گردد. برای نمونه به نقش معلم در دو راهبرد یاددهی-یادگیری زیر توجه کنید:
۱) معلم ارائه دهنده دانش است و به طور مستقیم، فرآیند یادگیری دانش آموزان را هدایت می‌کند.
۲) معلم به دانش‌آموزان در یادگیری کمک می کند و مسئولیت درک و فهم مطالب به عهده خود فراگیران است.

*توجه* 
برای دریافت بخش های دیگر کتاب روی لینک زیر کلیک کنید.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 6009 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 30

حجم فایل:314 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252