پاورپوینت فصل هشتم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (فرایند برنامه‌ ریزی درسی) سعید طالبی

دسته بندي : کتاب » علوم تربیتی
پاورپوینت فصل هشتم کتاب اصول برنامه‌ ریزی درسی (فرایند برنامه‌ریزی  درسی) سعید طالبی، سعید مظلومیان، محمد حسن صیف انتشارات پیام نور در قالب pptx و در حجم 31 اسلاید: 

بخشی از متن:
نظریه پردازان برنامه درسی، توجه خود را به فرایند برنامه ریزی درسی به عنوان یکی از مراحل مهندسی برنامه درسی معطوف نموده اند و همواره تلاش کرده اند تا به تعیین فرایند برنامه ریزی درسی مطلوب از دیدگاه خود بپردازند. یکی از جامع ترین طبقه بندی های ارائه شده در زمینه فرایند برنامه ریزی درسی، طبقه بندی شورت نام دارد که در این زمینه با درج مقاله ای در دایرةالمعارف پژوهش های تربیتی در سال ۱۹۸۲ پیش قدم شد، شورت با ارائه الگویی نسبتا ساده برداشت های خود را از نظریه های متعددی که پیرامون راهبردهای برنامه ریزی درسی مطرح شده است، عرضه نمود که به الگوی سه بعدی شورت شهرت دارد به طور کلی هر نظریه ای خاص در این زمینه، از طریق پاسخ گویی به سه سؤال زیر، شکل می گیرد:

۱. خاستگاه برنامه درسی یا جایگاه برنامه درسی کجاست؟
۲. شرکت کنندگان در جریان برنامه درسی چه کسانی هستند؟
٣. برنامه طراحی شده به چه میزان مستعد دخل و تصرف در مرحله اجرا است؟شورت در ارتباط با سؤال نخست، دو نوع پاسخ ارائه می دهد عمومی و دیگری ویژه یا موردی.به عبارت دیگر، خاستگاه برنامه درسی اشاره به جایی است که محصول (برنامه درسی) مورد استفاده قرار می گیرد.
دسته بندی: کتاب » علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 9140 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: pptx - پاورپوینت - قابل ویرایش

تعداد صفحات: 31

حجم فایل:164 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل پشتیبانی 24 ساعته : 09909994252